אושר בכנסת: מהיום תשלחו טפסים לעירייה – בדוא"ל

איתי גדסי No Comments on אושר בכנסת: מהיום תשלחו טפסים לעירייה – בדוא"ל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת העיריות, של חברי הכנסת רועי פולקמן, רחל עזריה ומירב בן ארי.

הצעת החוק קובעת כי רשות מקומית תפרסם באתר האינטרנט שלה את כל הטפסים הנדרשים לקבלת שירות מהשירותים שהיא מספקת. עוד מוצע לקבוע כי רשות מקומית תאפשר לשלוח לה כל פנייה או טופס הנדרש לקבלת שירות כאמור באמצעות דואר אלקטרוני.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כחלק ממהפכת המידע והצורך בממשל זמין ומתן שירותים מקוונים לציבור, הצעת חוק זו מבקשת להנגיש לציבור את כלל הטפסים למילוי באופן מקוון באתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות כדי לשפר את השירות הניתן להם. הצעת החוק מבקשת לצמצם את הבירוקרטיה ולייעל את תהליכי העבודה ברשויות המקומיות (עיריות ומועצות מקומית, ומועצות אזוריות). שירות הטפסים המקוון יכול לחסוך זמן, כסף והתרוצצות לאזרח במקביל לחיסכון במשאבים ברשויות המקומיות עצמם. בנוסף, כדי ליתן בידי רשויות מקומיות שעדיין אין להן שירות טפסים מקוונים באתר האינטרנט, מוצע לקבוע כי החובה לעלות את כלל הטפסים לאתר האינטרנט יכנס לתוקף בתוך 300 יום ממועד קבלת החוק בעוד שהחובה לעלות את כל הטפסים באופן מקוון תכנס לתוקף בתוך שנה מיום תחילתו של החוק המוצע."

בקריאה שלישית תמכו 74 ללא מתנגדים.



0 תגובות